Artikel Administrasi perkantoran

Kali ini akan diberikan definisi dari Manajemen Perkantoran / Manajemen Administrasi/ Manajemen Informasi, ada tiga pendapat yang menjadi referensidari artikel ini yaitu :
a. Menurut Kallaus dan Keeling (1991:3)
“Administrative office managemen is the process of planning, organizing and controlling all the information related activities and of leading or directing people to attain the objective of the organization. ”
b. Perumusan Terry yang dikutip oleh The Liang Gie (1996:3)
“Office management can be defined as the planning, organizing and controlling of office work, and actuating those performing it so as to achieve predetermined objectives. It deals with the life cycle of business information and data from their creation through their mantenance, distribution, and retention, if of permanent value, or destruction if obsolete.”
c. Sedangkan menurut Quible (2001:2)
“The information management thrust makes the administrative office management area Ituve crucial to organizational success now than ever before. In the Praire, the information management thrust will likely evolve into new thrust for the administrative office management.”
Dengan demikian, manajemen perkantoran tidak hanya terbatas pada pekerjaan tata usaha melainkan mengelola daur hidup data dan informasi bisnis yang dimulai dari penciptaan sampai pemeliharaan, pendistribusian, dan penyimpanan secara tetap atau pemusnahan apabila data telah kadaluwarsa.
Manajemen administrasi perkantoran adalah ilmu yang berhubungan dengan perencanaan, pengorganisasian, pelaksanaan, dan pengendalian segala hal yang berhubungan dengan daur hidup data dan informasi bisnis dalam perusahaan.

Komentar

Postingan Populer